تلاشی زمستانی برای فتح قله دماوند
گروه کوهنوردی کوهستان غربی بروجرد
کوهپیمایی و سنگنوردی

            

ساعت 8 صبح روز دوشنبه 90/11/24 به ابتدای جاده رینه رسیده و پس از ترک اتوبوس به وسیلۀ تاکسی تا دو راهی مسجد رفتیم، پس از پیاده شدن از تاکسی همان جا لباس ها و کفش هایمان را تعویض کرده و بدون اتلاف وقت راه مسجد را پیش گرفتیم.

به خاطر گرمی هوا و آفتاب برف ها شل شده و تا مسجد به نوبت برف کوبی کرده و به خاطر کوله های سنگین فشار زیادی را متحمل شدیم.

ساعت 12:30 ظهر در کنار مسجد زیر یک آفتاب گرم نهار و چای را صرف نموده و در همان حال آسمان و قله را که عاری از ذره ای ابر و خش بود نظاره می کردیم.

ساعت 14 بعد از آب نمودن برف جهت آب مورد نیازمان به سمت بارگاه سوم حرکت کردیم، به خاطر سنگینی کوله ها و بی خوابی شب قبل کند پیش می رفتیم، ساعت 17:40 قبل از تاریکی شب تصمیم به برپایی چادر و شب مانی گرفتیم.

            

پس از نصب چادر در یک جای خالی از برف به داخل آن رفته و برای فردا برف آب کرده، شام و چای صرف نموده و کولۀ حمله را آماده نمودیم، قرار بر این شد که صبح زود فردا یکسره به سمت قله برویم.

ساعت 6 صبح روز 90/11/25 علی بیدار شد و مرا هم که تا صبح 1 ساعت نخوابیده بودم بیدار کرد، پس از صرف صبحانه ساعت 7 صبح از چادر بیرون آمدیم تا به سمت بارگاه سوم و سپس به سمت قله برویم. 

از چادر که خارج شدیم باد شدیدی در حال وزیدن بود که در طول مسیر بر شدت آن افزوده شد، پس از 2:30 در ساعت 9:30 به بارگاه رسیدیم، درون جانپناه قدیمی رفته و پس از صرف آب و تنقلات ساعت 10 راه قله را در پیش گرفتیم.

           

برخلاف پیش بینی هواشناسی که هوا را آفتابی اعلام کرده بود هوای قله ابری و هر لحظه مه ارتفاعات پایین تر را نیز فرا می گرفت و بر شدت وزش باد افزوده می شد. صعود را تا حوالی آبشار یخی (5000 متر) ادامه داده و پس از مشورت به این نتیجه رسیدیم که حتی در صورت صعود هنگام بازگشت از قله مطمئا" به مشکل برمی خوریم، چون هم GPS با ما نبود و هم وقت کافی جهت بازگشت قبل از تاریکی شب نبود.

پس از چند دقیقه مشورت و صحبت علیرغم میل هر دویمان راه پایین را پیش گرفتیم. پس از رسیدن به چادرمان وسایل مان را جمع کرده و یک راست به سمت مسجد آمدیم تا شب را در مسجد بگذرانیم. حدود اذان مغرب به مسجد رسیدیم، شب را در آنجا خوابیدیم و فردا راه بروجرد را در پیش گرفتیم.

نفرات شرکت کننده:آقایان حسین نخجوانی، علی دریایی

سرپرست برنامه:حسین نخجوانی

گزارش برنامه:حسین نخجوانی


نظرات شما عزیزان:

ehsan
ساعت14:12---21 اسفند 1390
من تازه با وبلاگ شما اشنا شدم از طريق آقاي داوودوندي
در صورت امكان از عكسهاي بيشتري استفاده كنيد با تشكر


ehsan
ساعت13:20---21 اسفند 1390
خيلي زيبا بود
اميدارم به زودي قله را هم فتح كنيد


جمیله
ساعت20:14---17 اسفند 1390
خسته نباشید دوستان عزیز،خوش به حالتون یعنی میشه منم یه روزی به آرزوم برسم و به قله دماوند بیام البته با شما دوستان و ترانه ی ای ایران ای مرز پر گهر رو از گوشی آقای نخجوانی اونجا گوش بدم؟؟؟؟؟؟؟

علی
ساعت23:39---12 اسفند 1390
دوستان تلاشتان قابل تقدیر است

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 28 بهمن 1390برچسب:,
ارسال توسط گروه کوهستان غربی - علی دریایی - مسعود شعبان یاراحمدی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 64
بازدید کل : 87486
تعداد مطالب : 24
تعداد نظرات : 48
تعداد آنلاین : 1